Mode uit verschillende tijden

15 Jan

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten ben ik naar Speyer geweest. Daar was ook een museumpje die over mode ging. Ik heb foto’s voor jullie gemaakt en ga wat mode laten zien uit verschillende tijden.

Het museum zat in ‘Wilhemsbau’, een gebouwtje die hoorde bij het techniekmuseum. Hier was ook een enorme poppenverzameling te zien en wat dingen over de jacht.

DSC07609

Alice in wonderland met het konijn!

Als je het gebouw binnenkomt heeft het meteen zo’n fijne, oude sfeer. Het was er heel erg mooi met dikke tapijten op de vloer, kroonluchters en leuke beelden.

DSC07601

Buiten voor de ingang hing een enorme lamp.

DSC07602 DSC07603

DSC07640

Mooie kroonluchter! Lijkt me echt heel erg leuk om er zelf ook één te hebben hangen op mijn kamer! Wel iets kleiner dan..:)

Toen ik binnenkwam zag ik meteen een mooie trap. Okee, over naar de mode!

We beginnen lang geleden, in 1860. In 1860 zag je bij de dames vooral lang en krullend haar en lange jurken. Die jurken hadden veel kleine details, onder andere van kant.

DSC07614

1900

We zien in 1900 net als in 1860 veel jurken met veel details. Wel zijn de jurken in deze tijd iets minder deftig doordat er niet altijd meer lange mouwen aanzitten. Zelfs een mooie strapless jurk! Ook nu weer veel kant.

DSC07626 DSC07627 DSC07628

De jaren ’30.

We springen iets vooruit in de tijd. In de jaren ’30 droegen de vrouwen een beetje vormeloze jurken vind ik zelf. Die jurken werden dan benaaid met allerlei kraaltjes. Om hun nek droegen ze parelkettingen.

DSC07618 DSC07631

De jaren ’50

In 1950 zie je de kleding al veranderen. Het word wat minder deftig maar juist lekker kleurrijk en vrolijk! Hieronder zie je bijvoorbeeld een badpak uit die tijd. Hoe zou die eruit zien als ze uit het water komt? Lijkt mij niet zo handig! Zie je ook die leuke jukebox?

DSC07622 DSC07623 DSC07624DSC07619 DSC07620 DSC07621

Dan heb ik nog een paar foto’s van jurken waarvan ik de tijd niet meer weet. Vooral die ene met dat bont vind ik heel erg mooi!

DSC07633 DSC07635 DSC07637 DSC07638

Zelf vind ik fashion heel erg leuk en het is ook leuk om te zien wat de mensen vroeger droegen!

Xx Anniek

Geef een reactie

