Reisverslag van Speyer!

6 Jan

In de kerstvakantie ben ik in Speyer geweest, een stad in duitsland. We overnachtten in een jeugdherberg. In de kerstvakantie is daar namelijk altijd een aanbieding van en eigenlijk elke kerstvakantie gaan we naar zo’n jeugdherberg. Ik heb tijdens het reisje allemaal foto’s gemaakt. Zo krijgen jullie een beetje een beeld van alles wat wij daar hebben gedaan!

DSC07450

Onderweg naar Speyer, het was zo’n 5 uur rijden. Het was superlekker weer buiten, alleen zaten wij nu net binnen in de auto:( Gelukkig konden we wel een beetje meegenieten met het zonnetje die door het raam scheen.

DSC07448

Een lekkere stroopwafel onderweg.

Toen we aankwamen zijn we als eerste even de stad ingegaan. Even verkennen. Toen we terugkwamen gingen we lekker eten. In de jeugdherberg was een buffet waar je zelf van kon opscheppen. Ik heb er geen foto’s van maar er waren heeerlijke dingen! Ik heb echt gesmuld! ‘S avonds hebben we nog een film gekeken.

DSC07451 DSC07452

DSC07454

Ook ’s ochtends was er een buffet. Ik ben gegaan voor lekker veel groente, een paar lekkere kaasjes, een lekker toetje en een grote kop chocolademelk. En een kiwi toe.

DSC07455 DSC07461 DSC07465 DSC07458

Even een snelle outfit of the day: Een grofgebreide blauwe trui van de NewYorker, een broek van de H&M, een zwart hemdje van de Primark, schoenen van Le coc sportif en een roségouden horloge van de Wibra.

DSC07498 DSC07502 DSC07513DSC07579 DSC07584

Die ochtend gingen we naar een museum dan letterlijk om de hoek lag, het techniekmuseum. Nu zul je denken: boringgg, maar nee, dat viel reuze mee! Ze hadden er allerlei vliegtuigen waar je in kon en het was best wel leuk! Ook hadden ze een russische spaceshuttle die echt gebruikt was! Die was dus gewoon in de ruimte geweest, vet!

DSC07590 DSC07592 DSC07595

Toen mijn zus en ik het wel gezien hadden gingen we nog even lekker shoppen. Hier zie je de weg naar het centrum, zo’n 10-15 minuutjes lopen. Door een soort bos met naast ons de rijn.

DSC07598

Duitse huisjes zijn vaak zo schattig, check deze dan!

DSC07544 DSC07546 DSC07547 DSC07549 DSC07559

Leuk, de kerstmarkt was er! Supergezellig met al die kerstverlichten, leuke kraampjes, koekhartjes en de gebruikelijke Glühwein!

DSC07560

In het centrum van Speyer staat een mooie en enorm grote dom!

DSC07534

Bij een mooi hekje.

DSC07552

In de grote winkelstraat in Speyer.

DSC07555

In de C&A stiekem een fotootje maken:)

DSC07553

Als lunch hadden mijn zus en ik even snel wat pannekoeken gehaald bij de supermarkt. Mmm, ze waren wat breekbaar maar ze waren wel lekker!

DSC07571

Met onze buit weer terug naar de jeugdherberg lopen.

DSC07573

Op de terugweg kwamen we lang de oude stadsmuur, tijd voor een foto!

DSC07624

Daarna ben ik met mijn moeder nog naar een klein modemuseumpje geweest.

DSC07483 DSC07485 DSC07486

Ah, geloof me, Yogurettes zijn bijna de lekkerste chocolaatjes op aarde! De allerlekkerste durf ik niet met 100% te zeggen want er zijn natuurlijk zoveel lekkere! Yogurettes koop je gewoon in de supermarkt voor 1 euro. Het zijn boomstammetjes van chocolade met daarin zachte yoghurtvulling en stukjes aarbeispul. Ik eet altijd eerst de chocolade eraf en daarna eet ik de vulling op:)

DSC07476

Wij zaten in kamernummer 3.

DSC07645 DSC07647

Weer een buffet die avond. Ik had de eerste keer een lekker stukje vlees met saus gehaald, een lekkere salade met van alles en nog wat en random een plakje worst omdat ik daar zin in had:) Daarna had ik nog een keer salade gehaald alleen nu met een andere dressing. Ook had ik nog vruchtenyoghurt als dessert.

DSC07649

Daarna had ik nog even een kopje thee gehaald, astronautenthee. Maar nee, dat was niet zo lekker. Wat wel leuk was dat als je het theezakje in het hete water doet de thee alleen onder in het kopje blijft, ziet er grappig uit.

DSC07650

Die avond hebben we lekker gezellig met z’n allen een spelletje gedaan.

DSC07656 DSC07657

Die ochtend was het alweer tijd om te gaan:( Maar eerst nog een lekker ontbijtje!

DSC07653

Tijd om in te pakken.

DSC07667

Onderweg een lekker appeltje voor de dorst:)

Dit was een klein reisverslag van ons verblijf in Speyer. Het was super leuk en gezellig! Hieronder heb ik nog de link staan van de organisatie van de jeugdherbergen, ik geloof dat je in de voorjaarsvakantie ook nog kan gaan! Zijn jullie al eens in Speyer geweest en wat vonden jullie van die stad?

http://www.diejugendherbergen.de

Liefs Anniek

Eén reactie to “Reisverslag van Speyer!”

  1. dianne januari 6, 2013 bij 2:27 pm #

    super leuk!
    xxx

Geef een reactie

