Geschenkset douche favourites – Kneipp

30 Dec

Vandaag laat ik jullie (alweer) een cadeautje zien dat ik met Sinterklaas heb gekregen. Namelijk een geschenkset van Kneipp waarin 4 douchegels(75 ml verpakking) zitten. Namelijk lavendel, amandelbloesem, mint eucalyptus en passievrucht-grapefruit. Kijk gauw mee!

Blog en leuk 014

Dit zijn ze. Het zijn 4 schattige kleine flesjes van, zoals ik al zei, elk 75 ml. Ze zijn lekker compact en dit maakt het handig om ze mee te nemen op bijvoorbeeld vakantie. Hier komen de geuren

Blog en leuk 015

Als eerste de passievrucht-grapefruit. Deze ruikt ongeveer hetzelfde als de papaya-mango bodybutter en scrub van Watsons die ik net als deze heel lekker vind! Lekker fruitig en tropisch. Er staat op: vrolijk gevoel. En dat krijg je zeker van deze douchegel! Er zitten geen parabenen in en op de verpakking staat dat Kneipp tegen dierproeven is. Dus dat is allebei goed nieuws!

Blog en leuk 016

Dan de Amandelbloesem. Toen ik de naam las had ik niet echt een idee bij de geur. Ik dacht iets romantisch maar dat is het opzich niet zozeer. Ik vond het zo’n geur van: ‘Ahh het is lente, ik loop in m’n jurkje door een mooi bloemenveld.’ Ik heb het opgezocht en het blijkt dat amandelbloesem ruikt naar een soort van marsepein. Toen werd het pijnlijk duidelijk dat ik geen geurenexpert ben want ik had alles behalve dat in de geur herkend. Dus ik riep in grote verwarring mijn moeder die ik aan de douchegel liet ruiken. Na goed ingehaleerd te hebben zei ze dat ze het ook niet zo duidelijk rook maar het wel begreep. Ze vergeleek het met de geur van rood/roze marsepein die je bijvoorbeeld op een taart doet. Alleen dan heel erg versterkt. Ik hoop dat jullie nu een beetje een idee hebben hoe deze ruikt. Hij is lekker, geloof me 🙂

Blog en leuk 017

Dan de lavendel. Ik kende deze al doordat mijn moeder de grote versie douchegel ervan had. Vaak als ik in de badkamer was rook ik eraan. Omdat ik hem uiteraard lekker vond. Maar ik moet je waarschuwen. Dit is echt zo’n persoonlijk geurtje. De een vind ‘m heerlijk de ander moet er niks van merken. Want toen ik mijn zusje en broer er aan liet ruiken reageerden zij nou niet al te positief. Maar opzich snap ik het ook wel hij is best wel sterk. Maar als je hem met mate onder de douche gebruikt gaat het perfect.

Blog en leuk 018

De laatste is de geur mint-eucalyptus. Hij is vrij heftig en als je hem diep inademt prikkelt het in je neus. Dit kan trouwens wel erg handig zijn als je verkouden bent. Het is dan perfect om met deze douchegel te douchen. Ook dit is weer zo’n geur waarvan sommige zullen zeggen: “Mwah ik vind hem niet zo lekker”. Het is een geur, zoals ik ook al bij de vorige zei, waar je van moet houden.

Blog en leuk 019

Nou, dat waren ze dan. Ik ben ongelofelijk blij met deze set en ga er zeker nog vele douchebeurten van genieten!

(Vandaag trouwens geen inspiratie van de sterren of een maskertje omdat we heel erg druk bezig zijn geweest met filmen/ Daardoor hebben we daar helaas geen tijd meer voor gehad.)

Xx Esther

Geef een reactie

