Kerstlook!

23 Dec

Sinterklaas is nog maar net voorbij en Kerst staat voor de deur! Leuk! De kerstboom staat alweer in de kamer en elke avond word er chocolademelk gedronken:) En ik heb voor jullie een kerstlook gemaakt! Kijk maar mee!

DSC06978

Oke, laten we beginnen met de ogen! Voor deze ooglook heb ik een  paletje gebruikt van Pink tease.

DSC06739

Ik heb de meest rechtste 3 grijstinten gebruikt. Natuurlijk kan je in je eigen stash kijken of jij een beetje vergelijkbare kleuren hebt.

We beginnen met een ‘leeg’ oog.

DSC06941

Dan breng je aan de binnenkant van je oog deppend een lichtgrijze kleur aan. Dit doe je deppend omdat het dan vaak een dekkerende kleur vanaf komt.

DSC06945

Breng nu de middelste grijs aan over je hele ooglid. Niet te veel in je arcadeboog.

DSC06946

Zoals je ziet is het hier nog niet geblend. Dat doe je op het eind. Vergeet dat niet want dat is heel belangrijk! En ja, i know, er zit best veel fall out onder mijn oog:)

Nu komt een wat lastiger stukje, we pakken de donkerste kleur en brengen die bij onze buitenste ooghoek aan. Breng het een beetje in een wing aan naar boven. Net als bij eyeliner. Vind je het lastig om te bepalen hoe hoog hij moet komen? Leg dan een potlood vanaf je buitenkant van je lipt naar je oog. De lijn die dan doorloopt naar je wenkbrauw, in ongeveer die lijn moet je de oogschaduw aanbrengen.

DSC06981

DSC06982

DSC06984

DSC06957

Zie je het? Het loopt net zo in een puntje naar mijn wenkbrauw. Nu is de ooglook klaar, nadat je wat mascara hebt aangebracht. Als je een nog heftigere look wilt kan je nog eyeliner of oogpotlood opdoet. Voor een nog feestelijker effect is donkere pigmentpoeder met glitter ook heel leuk!

Zoals ik al eerder had gezegd, halen we de fallout nog even weg:)

DSC06960

Nu de lippen. Wat wel echt bij kerst hoort vind ik zijn donkere lippen. Ik heb een donker roze/rode lipstick op gedaan. Wil je niet zo’n heel donker effect, breng het dan deppend aan.

DSC06962

Maar ik ga voor lekker knallend!

DSC06966

Voor een wat langere houdbaarheid doe je ook nog een randje lippotlood op!

Breng nu wat foundation aan voor egale look. Deze stap kan je overslaan als je wilt.

DSC06968

Met een laagje foundation.

Tijd voor blush! Van blush krijg je lekker een gezond kleurtje en er zijn heel veel soorten! Ik gebruik een poederblush in een koel roze kleur. Omdat mijn ooglook en de lipstick ook koel zijn matcht dat mooi.

DSC06970

En nu ben je klaar! Laat je haar lekker los hangen of doe daar ook nog wat creatiefs mee!

Dit is de uiteindelijke look geworden:

DSC06977

Xx Anniek

2 Reacties to “Kerstlook!”

  1. Hillene december 24, 2012 bij 4:30 pm #

    Super gaaf!!

  2. dianne december 27, 2012 bij 4:47 pm #

    wouw mooi meisje ❤

Geef een reactie

