Essence 2 in 1 volume mascara

20 Dec

Vandaag heb ik voor jullie een review van de 2 in 1 volume mascara van Essence. Deze mascara is net iets anders dat de meeste mascara’s, hij werkt namelijk in 2 fasen. Eerst gebruik je het borsteltje voor look 1, dan die van look 2 eroverheen.

DSC06856

Oke, stap 1: we pakken het eerste borsteltje, look 1.

DSC06857

Dit is het borsteltje van look 1. Ziet er wel prima uit!

DSC06846

Dit zijn mijn winpers zonder mascara. Met het eerste laagje ziet het er zo uit:

DSC06867

Mwah, niet heel erg bijzonder. Het doet niet zo heel veel voor mijn wimpers. Hij maakt ze wel iets langer en zwarter maar het kleeft wel een beetje. Hopen op beter resultaat bij het tweede borsteltje!

DSC06858

Het verschil tussen het borsteltje van look 1 en 2 lijkt dat het staafje wat dikker is en het borsteltje ook wat dikker is en voller zit met mascara.

DSC06868

Ah nee! Toen ik er met het tweede borsteltje overheen ging werd het steeds meer ‘clumpy’! Je krijgt echt een soort spinnenpootjes effect en daar heb ik echt een grote hekel aan! Wat mij betreft is dit geen geslaagde test van deze mascara. Het eerste borsteltje geeft nog wel een beetje lengte en zwartheid maar plakt ook al een beetje, maar met het tweede borsteltje eroverheen gaan word het nog erger! Tot mijn grote schrik en verbazing ontdekte ik ook nog dit:

DSC06860

Zien jullie het al? Het borsteltje van look 1 en 2 is gewoon hetzelfde! Het word alleen een wat dikker staafje! Hoe kon het ook anders eigenlijk.. Het zou wel heel moeilijk zijn om twee borsteltjes in 1 potje te stoppen. Maar toch, wat een oplichterij!

DSC06859

Maar hoe kan het nou dat het bij look 2 toch veel meer clumpy word? Dat heeft denk ik 2 redenen. Ten eerste ga je er natuurlijk voor de tweede keer overheen en wordt het effect dan ook versterkt. En wat ook nog meetelt is dat het borsteltje bij look 2 echt in het potje in de mascara zelf zit. Bij look 1 haal je het borsteltje eerst door een smal buisje waardoor de mascara een beetje van het borsteltje word ‘afgeschoven’. Daardoor zit er minder mascara op het borsteltje bij 1.

Haha, eigenlijk vind ik het wel grappig. Er wordt helemaal reclame mee gemaakt dat je er 2 looks mee kan maken, maar eigenlijk is het gewoon hetzelfde borsteltje. Ik heb thuis wel even gelachen🙂

Nee, ik vind het geen goeie mascara, ook niet voor de prijs van… Ik heb namelijk ook een mascara van de Action die 0,99 cent was en die is nog beter! Wat ik verwacht en graag wil bij een mascara is dat hij goed zwart is, mijn wimpers langer maakt en volume geeft zonder het spinnenpootjes effect. Ik verwacht dat hij goed separeert. Deze mascara voldoet niet aan die eisen.

Ik hoop dat jullie nu eindelijk de echte waarheid ontdekt hebben over ‘2 in 1’ mascara’s. Of wisten jullie dit allang?

Xx Anniek

Geef een reactie

