Essence my skin 4in1 cleansing cream

2 Dec

Elke zondag komt er een masker online of ‘inspiratie van de sterren’. Dit keer was ik weer aan de beurt. Ik heb een masker/peeling van Essence getest.

DSC06574

Het zit in een handige grote tube waar 150 ml. in zit. Wow veel voor maar zo’n 2-3 euro! Nu nog hopen dat ‘ie goed is.

Het product kan dus op meerdere manieren worden gebruikt. Ik zal even overtypen wat op de achterkant staat:

‘reiniging, masker en peeling in één – een echte multitasker voor een zachte, stralende huid! De rijke formule met de kostbare actieve ingrediënten granaatappel & bamboe reinigt, verfijnt en matteert de huid langdurig en hydrateert de huid intensief.

– dagelijkse reiniging: breng eenmaal per dag aan op een nat gezicht en masseer zachtjes in. Vermijd contact met de ogen en de mond. Grondig afspoelen.

– masker: voor een diepe reiniging, breng aan op de huid en laat het gedurende  3 minuten zitten. Spoel af met water. Gebruik 2-3 maal per week.’

Oké, je kan het dus ook als reiniging gebruiken! Handig, alleen heb je dan wel elke keer bij het reinigen zo’n dikke masker smurrie op je gezicht waar bij mij altijd wel ergens een restje blijft zitten. Laat ik het maar testen als masker.

Wat me meteen al opmerkte bij het openmaken van de tube is dat de dop heel lastig open gaat, nu is dat opzich niet zo’n probleem maar als je het onder de douche opdoet is het wel een beetje lastig. Uit de flacon komt een dikker mousse-achtige substantie. Wow, cool, dit heb ik nog nooit zo bij een masker gezien. Normaal breng ik maskertjes altijd op met een foundationkwast maar omdat ‘ie wat dikker is is dat niet zo handig. Ik doe een beetje op mijn hand en breng dat masserend aan.

 

 

Zoals je op de bovenste foto misschien wel kan zien – het is niet heel duidelijk – zie je groene en rode peelingdeeltjes zitten. Als ik het op mijn gezicht smeer valt het uiteindelijk wel mee met die dikte, het is goed te gebruiken.

Zo, mijn hele gezicht is ingesmeerd. Au! wat begint het opeens te branden en gloeien! Is dit wel goed? Het is echt een soort branderig gevoel, niet zo erg dat het echt pijn doet maar echt prettig is het ook niet. Of het is heel slecht voor mijn huid of het doet juist heel veel voor mijn huid! Er zat ook per ongeluk een beetje bij het gedeelte bij je ogen waar je ‘wallen’ zitten maar dat heb ik er maar snel afgehaald, dat voelde niet goed.

Na 3 minuten heb ik het masker er weer afgehaald en PATS, mijn  huid was knalrood en het leek wel een soort van verbrand.. Misschien trekt het zo wel weer weg dacht ik, maar nee, de volgende ochtend was het nog steeds een beetje rood en in de loop van de dag werd het steeds minder. Wel voelde mijn huid heel strak getrokken ofzo,  en ook best zacht. Maar toch geloof ik niet dat dit masker echt goed voor mijn huid was. Als je een gevoelige huid hebt moet je dit zeker niet proberen! Ikzelf heb een normale huid en ik kon het al niet aan. Wel gek, want ik heb het masker al eens eerder opgedaan maar toen was het gewoon normaal, gewoon een maskertje..

Zie je hier mn ‘redhead’? In het echt was het nog erger.

Nee, ik vind het geen aanrader. Wel zal ik hem nog eens proberen en kijken of het dan hetzelfde uitpakt. Want toen ik hem een keer eerder gebruikte gebeurde dit niet dus misschien…

Als ik hem weer eens heb gebruikt en mijn huid reageerde anders zal ik het nog even posten.

Xx Anniek

Geef een reactie

