De 7 schoonheden

28 Nov

Je kent ze vast wel, de 7 schooheden. Heb jij er eentje? Of misschien wel meerdere? Als je ze nog niet kent dan heb ik ze hier voor je op een rijtje. Maar waar komen die ‘schoonheden’ dan eigenlijk vandaan, of waarom worden het de 7 schoonheden genoemd? Daarvoor moeten we even terug naar het verleden.

Ik heb op het internet rondgekeken maar niemand weet waar het nou echt vandaan komt. Er staan verschillende theoriën op internet en ik heb geen idee welke er nou gelijk heeft. Maar wel komen ze allemaal best dicht in de buurt van elkaar.  1tje is bijvoorbeeld dat het komt uit een gedicht die een paar honderd jaar geleden is gemaakt. In die gedichten werd een vrouw achtervolgd en ze kwam langs 7 prinsessen. Die gaven haar allemaal wijze raad over schoonheid. En daar komen dus de 7 schoonheden van nu van.

De 7 schoonheden zijn:

1. Kuiltjes in je wangen

 

Kuiltjes in je wangen word vaak gezien als schattig, vind ik eigenlijk ook wel:) Kuiltjes in je wangen zijn alleen niet zo zeldzaam als andere ‘schoonheden’.

2. Sproeten

 

Sproetjeees! Heel bekend toch? Sproeten komen vaak voor bij mensen die van nature rood haar hebben en ook wel eens bij andere haarkleuren. Ook hebben sommigen die in de winter geen sproeten in de zomer wel sproeten.

3. Blond haar met bruine ogen of donker haar met blauwe ogen

 

Ik had een foto hiervan op internet gevonden en ik vind hem zo mooi! Het staat echt ‘betoverend’ ofzo..:) Maar het zou best kunnen dat dit gewoon kleurlenzen zijn.

4. Spleetje tussen je voortanden

 

Een heel bekend persoon met een spleetje tussen haar tanden is Lara Stone, een nederlands topmodel.

5. Amandelvormige ogen

 

Nog een bekend persoon met 1 van de 7 schoonheden! Namelijk Angelina Jolie, een actrice.

6.Lange wimpers

 

Haha, dit is sowieso een reclame foto van een mascara! Maar het gaat hier om van jezelf lange wimpers te hebben.

7. Schoonheidsvlekje

 

Een schoonheidsvlekje. Een schoonheidsvlekje is eigenlijk gewoon een moedervlekje vlak bij je lip. Sommige vrouwen tekenen er zelfs een met bruin oogpotlood!

Ik heb geen van de 7 schoonheden, en jullie?

Xx Anniek

4 Reacties to “De 7 schoonheden”

  1. xmanoukj november 28, 2012 bij 9:59 am #

    Echt een leuke post!

    Ik heb er 1. De sproeten in de zomer..

    Zelf wist ik dat er 7 schoonheden waren, maar ik wist alleen nr. 1…

    Het spleetje tussen je voortanden vind ik zelf niet zo’n schoonheid..

    Liefs, Anouk xoxo

  2. Marieke november 28, 2012 bij 11:26 pm #

    Leuke post!
    Ik heb kuiltjes (of eigenlijk een kuiltje, namelijk 1 haha), sproeten en lange wimpers.

  3. Hillene november 29, 2012 bij 7:12 pm #

    Ik heb amandelvormige ogen (denk ik) en lange wimpers(:

  4. poweredbyflowers november 30, 2012 bij 7:02 pm #

    ook niets 😦

Geef een reactie

