Catrice smokey eyes set + look

21 Nov

Vandaag laat ik jullie een review zien van een Catrice ‘smokey eye set’. Namelijk het paletje nummer 050 love, peace and harmony. Dit paletje heeft 3 mooie groene oogschaduws en 1 donkergroene liner. Ook zit er een linerkwastje bij en een sponsaplicator. Ik vind dat het paletje er mooi uit ziet, hij is niet te groot en ondanks dat hij niet zo duur was vind ik hem er niet cheap uit zien. Ik zat eerst alleen wel een beetje te prutsen toen ik hem open wilde maken. Hij gaat namelijk niet van voren open maar aan de zijkant:)

Op naar de swatches! Dit zijn dus de kleurtjes. Een lichte groene kleur, een kaki/leger groene en een wat koelere groen. Daarbij zit nog een donkergroene creamliner.

Dit zijn ze dan. Hier heb ik ze droog aangebracht, als je ze nat aanbrengt geven ze vaak nog veel meer pigment. Wel is het dan iets moeilijker om te blenden. De lichtgroene kleur is op deze foto wat minder te zien dan in real life maar is inderdaad niet heel erg goed gepigmenteerd. Ik gebruik hem vaak in mijn ooghoek of als eerste over mijn hele ooglid. De legergroene kleur is wel goed gepigmenteerd en ik vind het een hele mooie kleur. Daarnaast de wat koelere kleur, die ook goed gepigmenteerd is. Over het algemeen zijn de kleurtjes wel goed gepigmenteerd maar niet super geweldig. Dan nog de eyeliner die ik super leuk vind! het is een mooie liner in een kleur die ik nog niet had. Hier op de foto lijkt hij meer zwart dan groen, maar hij is wel echt groen! Het kwastje dat erbij zit brengt wel fijn aan maar is niet zo handig voor hele dunne lijntjes. Ik vind de kleuren in het paletje heel goed bij elkaar passen en mooi compleet.

Ook heb ik een look gemaakt met dit paletje. Ik heb alle kleuren gebruikt en zal hieronder in stappen uitleggen hoe ik het gedaan heb. Ik ben gegaan voor een hele lichte, dagelijkse look.

1. Doe een beetje primer op je oogleden.

2. Breng de lichtste kleur aan over je hele ooglid en benadruk het een beetje in je binnenste ooghoek.

3. Breng nu de kaki-kleur aan in je arcadeboog en blend dat goed.

4. Breng nu de wat koelere kleur groen aan in je buitenste ooghoek als een soort c-tje.

5. Pak nu het kwastje en breng met de liner kant de creamliner aan. Doe nu nog wat mascara op en je hebt een mooie draagbare look.

 

Xx Anniek

Geef een reactie

